
לא כל בעל עסק שרוצה להיות פעיל חייב בפתיחת עסק מורשה. הוא גם יכול להיות עוסק פטור אבל זה תלוי במה הוא עוסק.
בין אלה שחייבים להיות עוסק מורשה יש המון בעלי מקצועות חופשיים כמו רואי חשבון, עורכי דין, יועץ ארגוני, חוקר פרטי ועוד אין סוף מקצועות.
היום הנושא הזה של סליקת אשראי הגיע מסתבר גם לאנשים בעלי מקצועות חופשיים. גם עורכי דין סולקים אשראי וגם רואי חשבון. זה הרבה יותר קל ונוח לגבות שכר טרחה מסתבר באמצעות סליקת אשראי.
מה בין עוסק פטור לעוסק מורשה?
עוסק פטור אגב לא פטור מתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי אלא רק ממע"מ.
גם עוסק פטור וגם עוסק מורשה יכולים לשכור את שירותיה של חברת סליקה כדי לגבות תשלומים מהלקוחות שלהם.
פתיחת עסק מורשה, היא לא כמו עוסק פטור שאמור לדווח פעם בשנה על העסקאות שלו. עוסק מורשה מחויב בתשלומי מע"מ מדי חודשיים וכך מתברר מחזור העסקאות שלו שכן המע"מ הינו נגזרת של הכנסותיו והוצאותיו.
עוסק פטור יכול להפוך לעוסק מורשה וזה תלוי בגובה הכנסותיו, הם אלה שקובעים בעצם את הגדרתו.
עוסק מורשה גובה מס ללקוחותיו ומוציא על כך חשבוניות ואחר כך גם קבלות. הוא מקזז את המע"מ שהוא משלם על המע"מ שהוא מקבל וההפרש הוא התשלום הדו-חודשי שלו למע"מ.
יש היום יותר ויותר עצמאיים שהם עוסק פטור או עוסק מורשה שמשתמשים בשירותי סליקה. כי סליקת אשראי עובדת ועוזרת לעסק, הופכת אותו למצליח יותר ובכך בעל רווחים גבוהים יותר.
פתיחת עסק מורשה- כמה דיווח למע"מ?
שירותי סליקה מאפשרים גבייה נוחה וקלה של תשלומים וכן הכנסה מסודרת עם דיווח של חברת האשראי.
עוסק מורשה הוא היחיד שיכול להוציא ללקוחותיו חשבוניות. הוא גובה מע"מ על חשבונותיו וגובים ממנו, ובסופו של דבר מקזזים את המע"מ ששולם מול המע"מ שהתקבל ומשלמים מע"מ בהתאם.
עוסק מורשה מדווח למע"מ אחת לחודש או אחת לחודשיים, וזה לחלוטין תלוי במחזור השנתי.
כאשר יש לו מסוף סליקה הוא יכול לעשות מעקב פשוט על ההכנסות שלו מול הדיווח של חברת האשראי.
בנוסף לדיווח למע"מ מי שעשה פתיחת עסק מורשה, צריך לפתוח תיק עצמאי במס הכנסה ותיק בביטוח לאומי.
לעוסק מורשה יש כמה טייטלים במוסדות הרלבנטיים. במע"מ הוא נקרא עוסק, במס הכנסה נישום ובביטוח לאומי מבוטח. גם דמי הביטוח הלאומי הנגבים מכל עוסק מורשה הם בהתאם להכנסות שלו.
הצעד הראשון שצריך לבצע בעת פתיחת עסק מורשה הוא לפתוח את התיק במע"מ. זה אחד הדברים שחייבים לעשות אותם פיזית.
למרות הקלות הבלתי נסבלת של האינטרנט פתיחת עסק מורשה ותיק במע"מ ייעשו פיזית. הדבר החשוב הבא שכולם עושים היום, זה לפנות לאיגוד הסליקה כדי לקבל מהם שירותי סליקת אשראי. זה קל, נוח, מהיר וזה חוסך הרבה מאוד זמן.
פתיחת עסק מורשה- איזה מסמכים צריך?
בעת פתיחת עסק מורשה יש לגשת למע"מ ולהצטייד בטופס, של פתיחת עסק מורשה.
כדי למלא את הטופס הזה ולהעבירו למע"מ יש להצטייד בתעודת זהות, אישור על ניהול חשבון בנק וכן שיק לראייה אחרי שנרשם עליו מבוטל.
בנוסף יש להצטייד בחוזה השכירות של העסק שהוא בעצם העסק הפעיל בגינו פותחים תיק במע"מ.
אם מדובר בפתיחת עסק מורשה שכתובתו היא הבית, יש לצרף לטופס את חוזה המגורים של הבית.
בנוסף יש לצרף לטופס תעודה על ההכשרה המקצועית שקשורה לפתיחת העסק כמו למשל רישיון עורך דין, רישיון רואה חשבון ועוד.
יש לפעמים ובמע"מ גם יבקשו הסכם התקשרות עתידי עם לקוח פוטנציאלי.
אחרי מילוי הטופס וצירוף כל המסמכים, יקבל אדם שעשה פתיחת עסק מורשה, תעודת עוסק מורשה זמנית, ולאחר כמה שבועות תתקבל התעודה הקבועה אותה רצוי ונוהגים לתלות במקום בולט בבית העסק או במשרד.
מספר עוסק מורשה שכל עסק מקבלת בעת פתיחת עסק מורשה, הוא כפי המופיע בתעודת הזהות שלו.
איגוד הסליקה מציע גם למי שפתח עסק מורשה וגם לעסק פטור שירותי סליקה.
יש לכם שאלות נוספות בנוגע לפתיחת עסק מורשה? חברת סליקה איגוד הסליקה הישראלי זמין לכל שאלה דרך דף צור קשר או בטלפון: 03-6583333